9 juli 2017
Mijn allereerste Bijenkast
In 2017 heb ik van een van de toenmalige docenten een 6-ramer met Carnica-bijen gekocht. Deze was al voorzien van honing en dus goed ingewinterd. Het kastje heb ik op ons balkon gezet aan de Tanimbarkade. Mijn doel dat jaar was het volk goed uitwinteren, splitsen zodat ik twee volken had en daarna honing eraf halen en weer goed inwinteren… en dat is allemaal gelukt! Het eerste jaar ben ik geëindigd met 2 volken en 1 Honingkamer met 11 ramen vol met honing …13 kilo (ongeveer 28 potjes a 450 gram).
5/5
