18 mei 2019
Nieuwe houten Bijenkasten
Een nieuw jaar, een nieuw begin eens kijken hoe het dit jaar gaat. Ik heb een aantal volken van Frans opgeruimd en gehoopt dat het laatste volk de winter niet zou overleven. Frans had namelijk geen ras volk maar een hybride bij en ik had Carnica…en dat gaat niet samen… Toen bleek dat het volk van Frans sterk uit de winter kwam, heb ik ze een kans gegeven en het blijkt een sterk en vitaal volk te zijn. Dit volk heb ik toen overgezet naar mijn Segeberger-kast (een kunstofkast). De andere twee volken (Carnica-soort) heb ik overgezet naar 2 nieuwe duurzaam houten kasten die ik van Aaron heb gekocht (bijenkasten.nl)…zwaar hout, maar wel erg mooi.
5/5
