20 september 2019

Bij tekening

Weertechnisch een raar jaar

2019 was weertechnisch een raar jaar. Droog en nat en warm…daardoor kwam de honing in grote getalen tegelijk binnen… en daar had ik niet op gerekend. De honingkamer bleef leeg omdat de broedkamers overdag al vol kwamen te zitten en werden gedicht door de bijen… en als een cel eenmaal dicht is, wordt de nectar die overdag wordt gehaald, niet meer getransporteerd naar de honingkamer. Dus af en toe was het zoeken naar de broedkamers die helemaal vol zaten met gesloten honingkamers, om die weg te halen en weer nieuwe kunstraat in te hangen.

Maar al met al is er wel veel honing door de bijen verzameld! 20 kilo Acacia en nog 20 kilo Lindebloesem. De verkoop van de honing gaat goed vanuit huis.

Potjes Honing
Bijenraat
Bijenraat
5/5

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.